3.5.15

#FilmMeydanOkuması 12-13-14

O zaman devam ediyorum..

12.gün: En sevdiğiniz animasyon/ çizgi film hangisi?

En eğlenceli soru bu olsa gerek. Animasyon filmlerine bayılırım, hem kim bayılmaz ki:) Ama en sevdiğim, en en sevdiğim sanırım mutfağa olan aşkım sebebiyle Ratatouille!!



13. gün: En iyi kitap uyarlaması sizce hangisi?


Kitaplardan uyarlanan filmler denince aklıma gelen ilk film ‘Ölü Ozanlar Derneği’ oluyor aslında, Robin Williams(John Keating)’a bayılıp, Robert Sean Leonard’(Neil)a aşık olup önce kitabını okuyup, filmine belirli aralıklarla sardığım. Başucu kitabım, başucu filmim her ne derseniz o işte. Ama bu soruya artık bu cevabı vermek istemiyorum.. farklılık olsun diye, bu sefer bu soruya cevap olarak farklı bir filmi söylüyorum.. One Day!

One Day’i henüz filmi çekilmeden önce, farklı kapaklı olduğu zamanlarda keşfetmiştim. (filmi olan kitapların kapaklarını film afişiyle değiştirmek nasıl çirkin, nasıl çirkin..) Ve hem oyuncu tercihi, hem de mekan seçimi konusunda beni hiç hayal kırıklığına uğratmadı. Sevdiğim filmler arasına adını yazdırdı.

Ayrıca filmin senaristi ve kitabının yazarı, David Nicholls’un son filmi Thomas Hardy’nin Çılgın Kalabalıktan Uzak kitabının uyarlaması. Kitabını okumadığım için nasıl bir uyarlama olmuş konusuna yorum yapamasam da (eleştirmenlerden bu konuda iyi yorumlar almış), filmi çok sevdiğimi söyleyebilirim. Zaten Viktoria dönemi İngiltere’sinde geçen filmler hep bir naif olur ya, Çılgın Kalabalıktan Uzak da kesinlikle öyle. İzleyin:)

(not: kaç kere izlediğimi unuttuğum, Becoming Jane’e alternatif buldum!! diye ayrıldım sinemadan..)



14.Gün: En sevdiğiniz film repliği hangisi?

O kadar çok ki.. herhalde diğer sorulara kıyasla en çok bu soruda seçmekte zorlandım. Bir çok filmden, fazlasıyla replik biriktirdim ben. Şimdi birini söylesem birinin hatrı kalır, hiç söylemesem gönül razı değil.

O nedenle blogumun da ismini esinlendiğim. Pek sevdiğim filmim Casablanca’dan gelsin..





3 yorum:

  1. Eliif şu filmler için seçtiğin görsellere bayılıyorum <3
    Allahım ben hep animasyonları arka plana atmışım :( Ratatouille de yıllardır elimde beklemekte olanlardan sadece biri. Şimdi bu tatlı omlet pişiren fare görselinden sonra nasılll hemen açıp seyretmeyim? :)
    One Day de ne hoş filmdi ama. Bendeki yeri ayrıdır. Proje için gittiğim Bahreyn'de sakin bir gece çalışması sırasında gizlice izlemiştim.
    Hmm demek blog adın Casablanca’dan geliyor. Bana da Begin Again'i çağrıştırıyordu ama o daha yeni film. Olsa olsa John Carney senin blogundan esinlenmiş olabilir :P
    [not: 1 ay daha dişimi sıkmalıyım, master ödevlerim/projelerim bitecek diye sabır, sabır... sonrasında bu filmler hep izlenecek!]

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heheh görseller için ince eleyip sık dokuyorum:D
      seyret seyret.. sonrasında hemen mutfağa girme isteği oluyor ama insanda:)
      Ahahah John Carney benden sonra çekmeye karar vermiş bu filmi:)
      2011'de açtım blogu, ani bir kararla.. (hatta bu kadar uzun süreceğini hiç tahmin etmemiştim:D) en sevdiğim filmlerden biridir Casablanca, hele o şarkıya bayılırım.. öyle esinlenivermiştim işte..
      (not: bu yazıların hepsini, hatta yorumlarımın bile hepsini kütüphaneden yazıyorum. benim de bir bitse tezim.. ah neler var izlenecek!!)

      Sil
    2. Aahh öyle mi! Çok kolay gelsin o zaman. Tezini verince daha çok çok yazılar/görseller bekliyorum ;)

      Sil